Pre každú obchodnú alebo distribučnú spoločnosť je kľúčové, ako kvalitne riadi svoje procesy spojené s tokom tovaru a logistikou. Hladký priebeh business kritických procesov je známkou pokročilého manažmentu spoločnosti a samozrejme tiež konkurenčnou výhodou. Naopak viaznuce procesy, neštandardné a decentralizované riadenie spojené s úzkymi miestami predstavovanými nenahraditeľnými pracovníkmi, ktorí v hlave udržujú veľké množstvo dôležitých informácií, sa skôr či neskôr prejavia vo výkonnosti firmy, v nespokojnosti klientov a nakoniec i manažmentu a radových pracovníkov.
Riešenia ponúkané našou spoločnosťou sú charakteristické dôrazom na centrálne riadenie spoločnosti. Opatrenia určená centrálou sú ďalej prenášané cez sklady, distribučné centrá, predajne, až na úroveň front-office, reprezentovanú pokladňami, terminálmi, váhami a ďalšími zariadeniami. Túto všeobecnú vlastnosť majú ako nosnú všetky tri rodiny riešenia, ktoré naša spoločnosť ponúka:
- rodina G.O.L.D. a nástroje Category manažmentu,
- vlastný obchodný informačný systém Obis,
- rodina Oracle Retail Application.
Jadro každého riešenia tvorí centrálny systém, ktorý je ďalej obohacovaný ďalšími modulmi podľa potrieb zákazníka. Centrálny systém je výkonný nástroj, ktorý zaisťuje riadenie všetkých kľúčových procesov v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch a všestrannú kontrolu chodu zásobovacieho reťazca. Kontrolou skutočného diania v reťazci zaisťuje dostupnosť správnych dát v reálnom čase (t.j. jediné miesto pravdy). Tie sú potrebné k úspešnému riadeniu na všetkých úrovniach spoločnosti k efektívnym zásahom do chodu dôležitých procesov. Centrálny systém spracováva hlavné dáta (topológia spoločnosti, dodávatelia, sortiment), ďalej manuálny aj automatický nákup, politiku doplňovania tovaru, cenotvorbu, reklamné akcie, logistické toky a ďalšie agendy.
Tieto riešenia sú určené pre malo- aj veľkoobchodné spoločnosti, distribučné centrá, nákupné aliancie a logistické spoločnosti. Sú vhodné pre potravinársky segment, DIY, elektro, farmáciu a ďalšie nepotravinárske segmenty. Sú vhodným zázemím pre e-shopy a B2B portály.
Z hlavných procesov riadenia zásobovacieho reťazca:
- správa tovaru (základné dáta, logistické charakteristiky, predajné dáta a ďalšie),
- správa dodávateľov a zákazníkov (základné dáta, účtovné dáta, dodávateľské adresy),
- správa nákupných podmienok (nákupné ceny, rôzne druhy zliav, bonusy),
- manuálne a automatické objednávanie,
- cenotvorba,
- riadenie zásob,
- veľkoobchodné funkcie,
- správa a kontrola dodávateľských faktúr,
- a mnohé ďalšie.
Centrálne systémy bývajú často doplnené o nadstavbové moduly, ktorých bližší popis je v ďalších častiach nášho webu. Predovšetkým ide o moduly Topase a Forecast.
Referencie:
AHOLD Czech Republic, a.s., CBA Slovakia, a.s., CJSC FOZZY, COOP Jednota - Logistické Centrum, a.s., 101 Drogerie, DLC Napajedla a.s., LVOVCHOLOD, Tesco Stores CEE, U.T.C.,spol. s r.o.